Accés a la terra

Alimentació sostenible, Sobirania alimentària, producció local i ecològica, són conceptes que escoltem amb freqüència, però sovint oblidem que cal terres per cultivar, per tenir-hi animals  per tal d’aconseguir-les.

Els nostres alumnes volen fer-se pageses, volen cuidar la terra i treure’n un sustent per viure dignament. Però no tenen ni terra ni grans capitals per adquirir-ne. A més a més, han de fer front a l’especulació, i a la desregularització del mercat de terres agrícoles que esperem que millori amb la nova llei d’espais agraris.

Arreu d’Europa estan disminuint les finques de talla petita, hi ha una tendència a la concentració de finques en mans de grans corporacions agroindustrials, desvinculades a la terra, sovint no gaire compromeses amb els valors ecològics però sí amb l’especulació.

Per tal d’afrontar aquesta situació l’Escola de Pastors formem part, juntament amb altres entitats de tota Europa, de la xarxa Acces to Land. Una xarxa que busca respostes conjuntes a la crisi que suposa l’accés a la terra.

A nivell de Catalunya treballem colze a colze amb l’entitat Terra Franca i donem tot el nostre suport a la resta d’iniciatives de Banc de Terres que estan sorgint com la de la diputació de Barcelona.

VINCLES A ALTRES INICIATIVES:

PER SABER-NE MÉS…

Si vols saber més de la situació del sector a Catalunya:

Desplaça cap amunt